Followers

Friday, August 19, 2011

Paradigma Katak



assalamualaikum u olls .. tak jawab dosa, kalau jawab sayang saya .. :))




comel tak katak nie?? hahaha.comel kan ... tapi story kali nie tak ada kena mengena dengan kecomelan katak nie pun.. ce baca balek tajuk entry kali nie, aku pun tak berapa nak faham dengan perkataan "paradigma" nie.

korang tahu kan, perangai katak nie macam mana, suka melompat, bahkan suka menunggu sehingga saat terakhir barulah nak selamatkan diri, tapi masa tu dah pun terlambat..


nie story sal paradigma katak :

seekor katak telah diletakkan dalam bekas yang berisi air, kemudian air itu dipanaskan, tetapi katak itu masih selesa berehat apabila air menjadi semakin panas, barulah katak itu melompat keluar bagi menyelamatkan dirinya, tetapi malang sekali bila katak itu tak sempat selamatkan diri dan badannya habes melecur ..




2 comments:

Gadis Butterfly said...

kecian katak tu...

mekocah Je said...

itulah kesudahan hidup si katak .. :)