Followers

Thursday, February 24, 2011

sesuai ke tak ?

masjid/surau dijadikan tempat untuk tidur/lepak, bagi kamu-kamu semua sesuai ke tak ??..
selalu kalau kita pergi surau/masjid mesti kita akan selalu tengok ada saja orang yang lepak/tidur kan, siap dengan macam-macam gaya lagi, terkangkang pon ada, berdengkur pun ada.. yang tidak boleh diterima akal lah kan, siap bawa bekal makanan pulak tu, ada keropok, kerepek, air minuman entah ape saja,then tinggal saje bekas-bekas tu dalam surau.. mujurlah tak bawa sekali nasi lemak nasi kerabu, kalau tak satu surau berbau..

pada hal mereka dah tahu surau/masjid itu tempat untuk beribadat bukan tempat untuk menganyam ketupat..dan yang aku lagi tak puas hati bila ada saja manusia nie pasang lagu kuat-kuat, macam kau seorang saja yang ada handphone ! agak bengang lah kan ada saja manusia yang tak reti nak hormat surau/masjid...tolonglah hormat sikit, kita orang islam, jangan kita dipandang serong oleh agama lain,.. kita islam janganlah hanya atas nama..

aku tak nak lah cakap lebih-lebih, nanti orang kata aku nie alim sesangat!  apa yang aku tulis nie luahan aku tentang apa yang aku nampak hari ini dan sebelumnya...apa yang aku nak kate, mungkin boleh rehat kat surau selepas solat, tapi jangan lah jadikan surau sebagai tempat untuk makan, besembang/mengumpat dan perkara-perkara yang boleh menggangu orang lain untuk solat..

p/s : apa pandangan kamu tentang ini?

4 comments:

Encik Blogger said...

tak sesuai~~~ tak suka

mekocah Je said...

tp ramai yg bt mcm tu ..
mcm dah jd kebiasaan bg mereka.

Encik Blogger said...

=).. suke baca

mekocah Je said...

suka baca ??